Tijdens de training Windchill PDMLink Business Administration leer je te werken met de Windchill PDMLink administration taken. Tijdens de training leer je het beheren en aanmaken van gebruikersaccounts en groepen en het plannen en gebruiken van informatiemanagement opslag strategieën. Ook worden de onderwerpen workflows en configureren van het domeinbeleid uitgebreid behandeld.

Welke voorkennis heb je nodig?

Kennis op het niveau van de training ’Windchill PDMLink Basis’ is vereist om aan de training deel te kunnen nemen.

Welke onderwerpen worden er tijdens de training behandeld?

Tijdens de training komen de volgende onderwerpen aan de orde:

  • Understand the processes involved in defining your business environment.
  • Identify the use of a Windchill Organization.
  • Create an organization.
  • Create and manage user accounts and groups.
  • Identify best practices for managing organizations, groups, and user accounts.
  • Identify contexts and their relationships.
  • Assign product and library creators.
  • Create and manage product and library contexts.
  • Distinguish Windchill object names and their corresponding object type class names.
  • Create Global Attributes.
  • Add attributes to a Windchill Type.
  • Create a Windchill Type.
  • Identify and set object initialization rules.
  • Implement custom versioning sequences.
  • Create and define life cycle and workflow templates.
  • Associate life cycle and workflow templates.
  • Understand the Windchill domain policy architecture.
  • Define access control policies.
  • Identify individual access control permissions.
  • Administer and troubleshoot access control lists.
  • Define notification policies.
  • Define indexing policies.
  • Use Context Teams to apply access control.
  • Use Context Teams and team templates to conduct workflow role resolution.
  • Create and manage document templates within product, library, and organization contexts.
  • Identify how to create CAD document templates.
  • Access business metrics from Change Monitor reports.
  • Use ModelCHECK validation during Check In.
  • Administer administrator-saved searches.
  • Administer user profiles.
  • Administer Windchill views.
  • Administer calendar functions.
  • Administer organization preferences.
  • Identify the report manager functions.
  • Identify visualization publishing controls.
  • Identify purge manager functions.
  • Audit system events.

Faciliteiten

Voor de PTC Windchill trainingen beschikt CADopleiding.nl in heel Nederland over uitstekend gefaciliteerde trainingsruimtes. Tijdens de training kun je onbeperkt gebruik maken van koffie, thee en ijswater. Ook wordt je een lunch aangeboden.

Deze training wordt uitgevoerd in samenwerking met een PTC-Authorized Training Partner.